دستگاه برش لیزر

ماشین برش لیزری | برش لیزری | لیزر برش |ماشین لیزر برش| دستگاه لیزر برش | برش لیزر

دستگاه برش لیزر

ماشین برش لیزری | برش لیزری | لیزر برش |ماشین لیزر برش| دستگاه لیزر برش | برش لیزر

فعالیت لیزر ها

فعالیت  لیزر  ها

• برای مواد نازک تر،همه ی سیستم های لیزر ست شامل یک میز مکش اضافی می شود تا در زمانی که شما ماده را برش می دهید،کاغذها و پارچه ها و پلاستیک های نازک را نگه دارد.
• به شکل جالب توجهی دقیق است و الگوهایی را که شما روی صفحه نمایش رسم کرده اید را به دقت دنبال می کند.
• چندین الگو را ازقطعه ای یکسان از ماده برش می زند.شما می توانید از برنامه های مختلفی مانند CorelDRAW،AutoCAD و نرم افزار Adobe روی لیزر پرینت کنید.

لیزر،یک پرتو از نور ایجاد می کند که برای برش مواد استفاده می شود،پس هیچ بخشی از لیزر در تماس با ماده نیست.ما چهار خط تولید مختلف از سیستم های لیزر حکاکی برای تأمین نیازهای شما،ساخته ایم.از سری های لیزر دسکتاپ گرفته تا پیشرفته ترین سیستم حکاکی با لیزر گداخته (fusion) که شما می توانید لیزر حکاکی مناسب را برای منقوش کردن محصول خود پیدا کنید.

 استفاده از نرم افزار  clipart،AutoCAD در برش لیزری غیر فلزات

لیزر یک کار زیبا با جزئیات دقیق انجام می دهد.شما می توانید از clipart،AutoCAD و بسیاری از فایل های گرافیک دیگر استفاده کنید.در نرم افزار گرافیک،شکلی که قرار است برش داده شود را بکشید یا ایمپورت کنید.در این مثال،ما یک گیت پیچیده را از ۱/۸” توسکا برش می زنیم.سیستم لیزر آن را با یک سیستم حکاکی و برش می زند،پس برای این که بهلیزر بفهمانیم خط هایی که ما روی صفحه نمایش داریم قرار است بریده شوند آن ها را روی ۰٫۰۰۱” تنظیم می کنیم.لیزر تمام خطوط زیر ۰٫۰۰۱″”را به عنوان خطوطی که باید برش داده شوند،می خواند.ورقه‌ی چوب خود را روی میز قرار دهید و تصویر را روی لیزر پرینت کنید.سیستم به کامپیوتر شما درست مانند یک پرینتر وصل می شود.یک سرعت و قدرت برای درایور پرینتر برای ماده ای که در حال برش زدن آن هستید تنظیم کنید و آن را برای لیزر ارسال کنید.لیزر به طور خودکار روی ارتفاع مناسب بر اساس ضخامت ماده ای که در حال برش یا حکاکی آن هستید تنظیم می شود.محصول نهایی یک برش پیچیده از گیت هایی با بلندی ۴” است.

لیزر های فیبری از کدام گونه لیزر ها هستند

لیزر های فیبری از کدام گونه لیزر ها هستند 


لیزرهای فیبری ،لیزرهای دیسکی و لیزرهای ND:YAGدر یک گروه می باشند .اشعه ی لیزرهای فیبری با مجموعه ای از الکترودهای فیبری به وجود می آیند.این لیزرها اشعه ها به وسیله ی رسانگر جامد به وجود می آیند .این اشعه ها پس از تولید از فیبرهای نوری گذر می کنند و تقویت می شوند .سپس با هم راستا شدن اشعه ها و متمرکز شدن به وسیله ی لنز یا یک آینه ی مقعر آماده ی برش می شوند .


فواید لیزر برش دهنده فیبری


۱٫برخلاف نوسانگرهای متداول دی اکسید کربن ،این فیبرهای قسمت متحرک و آینه ندارند .و این یک نکته ی مثبت در کاهش هزینه و کاهش نیاز به ملزومات می باشد .
۲٫لیزرهای فیبری به مراتب کارایی بیش تری از لیزرهایco2  دارند .
۳٫لیزرهای فیبری صفحه های نازک را با سرعت بیش تری برش می دهند و این به خاطرجذب بهتر امواج فیبرهای نوری در حین برش می باشد .
۴٫لیزرهای فیبری توانایی برش انواع متفاوتی از مواد انعکاسی بدون وارد کردن هیچ گونه ضربه ای به ماشین آلات دارند .مس ،برنج و آلومینیوم از این دسته مواد هستند .

برش محصولات با لیزر CO2

برش لیزری محصولات با لیزر co2

 

لیزرهای CO2 می تواند مواد مختلفی را برش دهد،از یک کاغذ بسیار نازک و منسوجات گرفته،تا تخته ی چند لا و MDF و اکریلیک ۱۰mm.در رابطه با ماشین هایی مثل ماشین ما:آنها نمی توانند فلزات،حتی فلزات خیلی نازک یا مواد سخت مانند سنگ و شیشه را برش دهند،ولی می توانند روی آن‌ها نشان  گذاری یا حکاکی انجام دهند.همچنین لیزر نمی تواند روی موادی که حاوی کلر هستند برش یا حکاکی انجام دهد،موادی مانند PVC, Vinyl چرم فیک یا PU و بعضی از چرم های انحصاری روکش شده،چون وقتی که بریده یا حکاکی شوند ماده ی بخار شده گاز سمی و کشنده ی کلر آزاد می کنند که تبدیل به اسید هیدروکلریک می شود و وقتی که با بخار آب موجود در هوا ترکیب شود باعث آسیب به دستگاه و نیز شش های مامی شود.

هرچند گفتن این موضوع واضح به نظر می رسد ولی به کیفیت ماده ای که قصد دارید استفاده کنید خوب فکر کنید.اگر یک مدل از ساختار self protecting (ساختار محافظت کننده از خود)است،از یک کاغذ نازک استفاده نکنید و برعکس اگر قرار است یک فریم پیچیده با ضخامت تنها ۰٫۵mm کار کند،از مقوای چین داده شده استفاده نکنید،چون احتمالاً در کنار یکدیگر نمی مانند.

سه تکنیک   ماشین های  برش لیزری

حکاکی مسیر یا “kiss cuts” که یک لایه از سطح بر اساس خط برش روی ماده برش زده می شود و یک طرح کلی (outline) یا نقشه روی سطح ایجاد می کند که این برای اضافه کردن جزئیات به طرح شما خیلی خوب است.

برش دهنده ی مسیر،که رایج ترین کاربرد است و یک برش کامل در ماده بر اساس خط برش در فایل CAD ایجاد می کند.

حکاکی محل تصویر (raster)، یک حکاکی پرکننده (infill) در یک شکل مسیر مهر و موم شده  است که در آن لیزر مانند یک پرینتر inkjet عمل می کند که از طرفی به طرف دیگر حرکت می کند و به سرعت روشن و خاموش می شود و به آرامی خط را بالا می رود،به فاصله ی بین این خطوط scan-gap (حفره ی اسکن( می گویند و می تواند از ۰٫۰۰۱mm تا چندین میلی متر بر اساس طراحی و افکت یا تأثیر مورد دلخواه متفاوت باشد.

همه چیز درمورد لیزر ها

آیا لیزر ها برای برش مناسب هستند  ؟

کلمه لیزر گرفته شده تابش امواج رادیویی با تقویت نور می باشد .اما چگونه نور بر صفحه ی فولادی اثر می گذارد؟

لیزرها برای دلایل متفاوتی استفاده می شوند .یکی از  کاربردهای لیزر، برش صفحه های فلزی می باشد .فرآیند برش لیزر در ظروف آلومینیوم ،فولاد سبک و ضد زنگ با کیفیت بالا و دقیق انجام می شود .با توجه به ساختار خاص این لیزرها برش در تمامی شکل و ابعاد به طور دقیق انجام می شود .


فرایند برش لیزی  فولاد چگونه است ؟

در فرآیند برش لیزری فولاد سبک گرما لیزر به حدی است که سبب سوزانده شدن مواد می شود. اکسیژن گاز برش می باشد که همانند یک مشعل کار می کند .در حین برش فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم از نیتروژن فوق فشار استفاده می شود تا مواد ذوب شده ناشی از برش رابسوزاند .

در برش لیزر CNC قسمت فوقانی لیزر روی قسمت مورد نظرصفحه قرار می گیرد تا شکل مورد نظر ناشی از برش در آورده شود .سیستم مراقبت بلند برقسی فاصله ی میان انتهای لوله و صفحه در حال برش را حفظ می کند .این فاصله مهم است زیرا اندازه ی کانونی میان صفحه و سطح را تعیین می کند .کیفیت برش با بالا بردن و پایین بردن نقطه ی کانونی از صفحه تغییر می کند .

عوامل بسیاری در کیفیت برش لیزری تآثیر دارند اما هنگامی که این عوامل کاملا تحت کنترل باشند ،این برش ها به طور قطع،ماندگار و دقیق خواهند بود .