دستگاه برش لیزر

ماشین برش لیزری | برش لیزری | لیزر برش |ماشین لیزر برش| دستگاه لیزر برش | برش لیزر

دستگاه برش لیزر

ماشین برش لیزری | برش لیزری | لیزر برش |ماشین لیزر برش| دستگاه لیزر برش | برش لیزر

نکاتی در مورد سوله ی دست دوم

برآورد قیمت سوله ی دست دوم

 

بهترین گزینه در شروع کار شما و اینکه هزینه ی کمی را پرداخت کنید استفاده از سوله های دست دوم برای کارتان است این سوله ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند استفاده از سوله ها ی دست دوم عالی است اما  این نکته را نیز باید به شما گوش زد کرد که بسیاری از افرادی که از این سوله ها استفاده کرده اند نارازی بوده اند.بنابر این اگر شما میخواهید از جمله افراد ناراضی نباشید حتما به بررسی این مطلب بپردازید تا درباره این سوله ها و نحوه استفاده از آنها به اطاعات بیشتری دست پیدا کنید و بی گدار به آب نزنید.

 

سوله نو بهتر است یا دست دوم ؟

 

اصولاًبسیاری از کسانی که مدعی فروش سوله دست دوم هستند، در واقع سوله دست دوم نمی فروشند.
“ سوله دست دوم” یعنی سوله ای که در محلی بوده و سپس باز شده و دومرتبه بسته و یا اصطلاحاً مونتاژ می شود ولی به دلیل تعداد کم یک همچون مواردی و تقاضای بیش از عرضه آن، یک عده اقدام به ساخت سوله هایی با ورق های ضایعاتی می نمایند که این ها اساساً سوله نیستند و سازه های آنها مرکب از ورق های مقراض ضایعاتی و با چیدمان و جوش بسیار نامناسب می باشد…

سوله سازی و قیمتهای آن

 بررسی هزینه های ساخت سوله 

مکانهایی که سوله ها در آن استفاده میشوند شامل کارخانه ها وسالنهای ورزشی و جاهایی مشابه آنها مورد استفاده قرار میگیرد. زمانی که اوضاع اقتصادی در وضعیت پایینی بود و ضعیف بود افراد مراجعه کننده برای خرید سوله  خیلی کم بوده است. اما در حال حاضر کسانی به فکر خرید سوله دست دوم هستند که افزایش آن زیاد است.

کسانی هستند که یا زمین دارند که در آن سوله بسازند یا میخواهند سوله ها را با زمین تهیه کنند که در هر حالت  جایگاههایی برای کمک و راهنما در سطح کشور وجود . . دارد.که در چگونگی هزینه ی آن کمک میکنند

 قیمت سوله دست دوم می تواند به عوامل زیادی وابسته باشد ، از جمله آن ها به میزان کارکرد سوله قبلی ، میزان دوام و پایداری ، داشتن  نقشه فنی و مهندسی

قیمت سوله دست دوم 

هزینه ی سوله به عوامل تاثیر گذار و قیمت هرآیتیم بستگی دارد. قیمتهای ساخت سوله در کل از متری 250 تا 550 هزار تومان تغییر میکند. در صورت اضافه شدن امکاناتی به سوله ها این هزینه بیشتر میشود. قبل از تهیه ی سوله  به نکاتی توجه کنید چون توجه به هزینه های هر قسمت سوله به ما در تصمیمگیری در هزینه ی آن کمک میکند مثلا کاربرد سوله  یا محل احداث سوله ومصالح سوله و نما و نازکی سوله تجهیزات روشنی و عوامل دیگر که در برآورد هزینه کمک میکند.

مزیت و اهمیت دستگاه برش لیزری

 

دستگاه برش لیزری چه ویژگی دارد؟

استفاده از دستگاههای برش لیزری بسیار عالی و مهم است کارایی آن برای ما جدید و نو نیست . ما از آن به عنوان  برش و تراشیدن فولادها یی که ضد رنگ هستند و آلمینیوم  ورقه های  آلیاژ  و صفحه های سبک  تکیه کرده اییم .ولی چیزی که در باکسلی جدید است،ماشین برش لیزری ۴۰۰۰-W است(یک هایپر توربوی X510 با مدل ۵ تا ۱۰ فوت از شرکت مازاک)که یک ارتقای قابل توجه از مدل قبلی آن یعنی ماشین های ۲۵۰۰-W است.چرا این حرکتی به سمت نیروی بیشتر است؟

باکسلی می گوید:”وقتی من شنیدم که مازاک دستگاه لیزر جدید خود را در سال ۲۰۰۸ رونمایی کرده،من بدون این که قصد خرید ماشین جدید را داشته باشم به آنجا رفتم.ولی وقتی متوجه شدم چقدر نیروی اضافی و همچنین کمی ویژگی جدید روی ماشین وجود دارد که می تواند به ما کمک کند،تنظیم یک سرمایه گذاری روی آن کار آسانی به نظر می رسید.”

مزایای نصب دستگاه برش لیزری

اخیرا باکسلی اشاره کرده که متوجه یک کاهش قابل توجه در مصرف گاز از زمان نصب ماشین برش لیزری جدید و دستیابی به مزایای بسیار در آرایه های نازل شده است.کارگاه از گاز کمکی نیتروژن در زمان برش فولاد ضد زنگ،آلومینیوم و گالوانیزه،و از اکسیژن برای برش فولاد کربن استفاده می کند.
“ما قبلا سه مخزن ۲۰۰ لیتری از اکسیژن مایع در ماه سفارش می دادیم و الآن ما به طور میانگین کمتر از یک مخزن پر در ماه مصرف می کنیم.و مصرف نیتروژن مایع ما از ۲۰ مخزن ۲۰۰ لیتری به کمتر از ۱۲ تا در هر ماه کاهش یافته است.همه ی این ها به ما می گوید که ما در حال ذخیره ی بیش از ۱۰۰۰ دلار در ماه فقط در مصرف گاز هستی

سطح برش دهنده لیزری

سطح برش دهنده لیزری و چگونگی دما بر سطح آن

کسانی که  به تحقیقات و بررسی نتایج آزمایشگاهی میپردازند ثابت کردند که تاثیرات دما در سطح برش لیزری فولاد  میتواند کامل و عالی و قطعا بر کیفیت برش تاثیر بسزایی داشته باشد. و این بسیار مهم استدر نهایت،فاکتور تحلیل برای ایجاد ارتباط عددی بین متغیرهای سیستم لیزر،متغیرهای پروسه ی برش و مشخصات هندسی برش استفاده می شود.

 اثر حرارت بر برش لیزری فولاد

کنترل موثر روی پروسه های لیزر برش دهنده در ارتباطی نزدیک با دانش اثرات حرارتی در مورد سطح برش دهنده و محیط اطراف آن است.مانند دیگر پروسه های ماشینی کردن با استفاده از چگالی های پر قدرت،درپروسه های برش با لیزر هم این نکته مهم است که روی پدیده ی حرارت در ماده ای که روی آن مشغول کار هستید نظارت داشته باشید و این به دلیل حرارت ورودی است.
در پروسه های برش با لیزر که در آن اکسیژن به عنوان گاز کمکی وجود دارد انرژی برش دهنده ترکیبی از انرژی پرتوی لیزر و انرژی واکنش های حرارت زای حادث شده در سطح برش دهنده است.حضور اکسیژن در پروسه،کارآمدی برش را افزایش می دهد ولی عاملی برای پروسه های فیزیکی اضافی در سطح برش دهنده می شود که تحلیل های جزئی تر پدیده ی برش را مشکل تر می سازد.


مزایای برش لیزری فیبری

برش لیزری فیبری چیست؟

آلهمان گفته است که  اگر دقت کنید مشخص است که لیزرهای فیبری در استفاده  الکتریسیته ی کمتریرا از دی اکسید کربن استفاده میکند  و انجام این کار ومزیت آن در این است که انرژی کمتری را استفده میکند.او در ادامه افزود که درجه­ ی کارآمدی یک لیزر فیبری تقریبا ۳۰ درصد بیشتر است و این به این معنی است که ۳۰ درصد بیشتر انرژی مورد استفاده توسط ماشین­ها به صفحه­ ی فلزی منتقل می­شود،در حالی که درجه­ ی کارآمدی لیزر دی اکسید کربن فقط ۱۴ درصد است.

ویژگی های برش لیزری فیبری

به گفته ­ی آله­مان،لیزرهای فیبری به وضوح الکتریسیته­ ی کمتری از دی اکسید کربن استفاده می­کنند و این باعث صرفه ­جویی در انرژی می­شود.او در ادامه افزود که درجه­ ی کارآمدی یک لیزر فیبری تقریبا ۳۰ درصد بیشتر است و این به این معنی است که ۳۰ درصد بیشتر انرژی مورد استفاده توسط ماشین­ها به صفحه­ ی فلزی منتقل می­شود،در حالی که درجه­ ی کارآمدی لیزر دی اکسید کربن فقط ۱۴ درصد است.
لیزرهای فیبری همچنین می­توانند مس،برنج و الومینیوم  را بهتر و ایمن­تر از لیزرهای دی اکسید کربن برش دهند،چون پرتوی آن به آسانی جذب می­شود و بازتاب نمی ­یابد.
برتری دیگر لیزرهای فیبری شامل عدم حضور صداهای  مسیر پرتو می­شود که وجود آنها در سیستم­های لیزر دی اکسید کربن ضروری است،و این که هزینه­ های عملیاتی کمتر است که این به دلیل تحریک نیمه رسانا بدون پوشش و نیز کمپرسورهای تحمل کننده ­ی مغناطیس بدون پوشش است.اکثر لیزرهای فیبری که به کمپانی­های آفریقای جنوبی تحویل داده شده­ اند شامل سیستم­های لیزر فیبری در محدوده­ ی ۲ کیلووات تا ۶ کیلووات و شکل پلات­فرم ۳*۱٫۵ متر تا ۴*۲ متر می­شود.با این حال لیزر فیبری ۶ کیلووات بای اسپرینت در حال جلب علاقه در صنعت است(آله­مان).